• اتصل بنا
  • وظائف شاغرة
  • خدمات الكترونية
  • الرئيسية
  • الرئيسية
  • خدمات الكترونية
  • وظائف شاغرة
  • اتصل بنا
  • الكلية
    • عن الكلية
    • كلمة العميد
    • الشؤون الادارية
    • العلاقات العامة
    • الشؤون المالية
    • شؤون الطلبة
    • وحدة الجودة
  • الشؤون الأكاديمية
    • النظام الأكاديمي
    • المنح والقروض
    • التقويم الأكاديمي
  • التعليم المستمر
  • القبول والتسجيل
  • تخصصات الكلية
    • الدبلوم المهني
      • سكرتارية تنفيذية وإدارة المكاتب
      • علاقات عامة وإعلام
      • إدارة الأعمال
      • المحاسبة
      • الريادة والعمل الحر
      • تصميم داخلي وديكور
      • تصميم الأزياء وصناعة الملابس
      • تجميل سيدات
      • الزراعة والإنتاج النباتي
      • فنون الطهي وخدمة الطعام
      • كهرباء السيارات الحديثة
      • تمديدات كهربائية وتحكم
      • تبريد وتكييف
      • الدعم الفني وصيانة الحاسوب
      • صيانة أجهزة ذكية
      • شبكات الحاسوب وأمن المعلومات
      • وسائط متعددة
      • قص وتصفيف الشعر للرجال
      • الطاقة المتجددة وأنظمتها
      • السياحة والفنادق
    • الدبلوم المتوسط
      • دبلوم هندسة أنظمة الحاسوب
      • برمجة وصيانة الهواتف الحديثة
      • دبلوم إدارة إلكترونية
      • دبلوم تكنولوجيا الإعلام وتقنياته
      • دبلوم إدارة أعمال
      • دبلوم محاسبة
      • دبلوم إدارة وأتمتة مكاتب
      • دبلوم تربية طفل
      • دبلوم سياحة وسفر
      • دبلوم إدارة فنادق
      • مساعد عدلي
      • التصميم الداخلي
      • التصميم الداخلي والديكور
      • التبريد والتكييف
  • التعليم الالكتروني
  • خدمات الكترونية
    • خدمات الموظفين
    • خدمات الطلبة
    • الهيئة التدريسية
    • البريد الالكتروني للموظفين
    • البريد الالكتروني للطلبة
    • التسجيل الالكتروني للطلبة الجدد
  • اتصل بنا
  • الرئيسية
  • الكلية
  • الشؤون الأكاديمية
  • التعليم المستمر
  • القبول والتسجيل
  • تخصصات الكلية
  • التعليم الالكتروني
  • خدمات الكترونية
  • اتصل بنا
  1. الرئيسية
  2. أخبار الكلية
  3. Terms of Reference Administration and Office Automation Program Needs Assessment (NA) Consultant
2018-11-08
58 قراءة
Tweet

Terms of Reference

Administration and Office Automation Program Needs Assessment (NA) Consultant

Education to Work Transition Project

Quality Improvement Fund

Institution: Gaza Community College for Tourism Studies (GCCTS)

Project Title: Improving the Quality of Students and Graduates of the Administration and Office Automation Program at Gaza Community College for Tourism Studies by providing them with Digital Technological Skills to Increase Employment Opportunities (i-Admin)

 

Introduction:

Gaza Community College for Tourism Studies (GCCTS) has received a grant from the Quality Improvement Fund (QIF) - Education to Work Transition Project - Ministry of Education and Higher Education in partnership with AQSA university and Palestinian Information Technology Association of Companies (PITA), and funded by the World Bank for the project entitled:  " Improving the Quality of Students and Graduates of the Administration and Office Automation Program at Gaza Community College for Tourism Studies by Providing them with Digital Technological Skills to Increase Employment Opportunities (i-Admin)". Accordingly, GCCTS seeks the selection and employment of a highly-qualified needs assessment consultant to conduct needs assessment study and enrich the suitable recommendations. 

Assignment Objective:

GCCTS is considering the selection of a professional and a highly qualified Needs Assessment (NA) Consultant to be part of the project team, who has strong experiences to build and analyze needs assessment study for the project mentioned above, in order to identify strengthens and weaknesses of the program, bridge the gap and upgrade the skills and competencies of the students and qualify them to meet the needs of the market, thus, increasing the graduates’ chances of employment.

 

Main Tasks and Responsibilities:

The (NA) Consultant will be responsible for the following tasks:

  1. Develop, design, and implement an effective methodology and implementation plan to conduct curriculum assessment study of the programs (Administration and Offices Automation and International Secretariat) in order to :

- Identify strengthens and weaknesses of curriculum.

- Bridge the gap between students and graduates acquired skills and competencies and labor markets needs.   

  1. Design, implement, and manage activities to assess the programs, students, and graduates acquired competencies and skills including but not limited to: questionnaires, focus group, workshops, structured interviews, etc.
  2. Design, implement, and manage activities to review, assess and evaluate current program curriculum, advisory plan, and teaching methods in accordance to labor market needs and standards.
  3. Conduct comprehensive SWOT analysis for (Administration and Offices Automation and International Secretariat) programs.
  4. Propose and recommend needed actions and modifications to develop and improve (Administration and Offices Automation and International Secretariat) programs based on the results of the above activities and enrich it needed courses.
  5. Participate in meetings and workshops with project staff to discuss related issues.
  6. Participate in the final workshop to preset main findings and recommendations.
  7. Prepare and submit a final report showing all implemented activities, their results, and recommendations.

Deliverables:

1-    A detailed work plan including methodology, time frame, and the main activities of the process of developing the required curricula,

2-    Draft report for data analysis results.

3-    Final comprehensive needs assessment report (soft and hard copies) including:

-       Needs assessment questionnaire, focus groups, MoM, analysis and results.

-       SWOT analysis.

-       Proposed actions, training needs, teaching methods, etc...

-       Suggested modifications on the current curriculum.

-       Local areas of work and business sectors related to the targeted programs.

-       Regional and international trends, fields of jobs opportunities.

-       Recommendations.

 Essential Required Qualifications:

Qualified consultant should hold the following:

1-         At least M.Sc. in Business Administration, Management Information Systems or any related discipline from a recognized university.

2-         Proven previous work experience in conducting similar assignments (at least 2 similar assignments)

3-         Five years minimum work experience in both academia and private sector.

4-         High skills in gathering and analyzing qualitative and quantitative data.

5-         Fluency in English and Arabic.

6-         Excellent computer skills.

7-         Excellent analytical, research, report writing and communication skills.

8-         Large autonomy; high flexibility and adaptation capacities to the contexts and environment, solution-oriented.

9-         Strategic thinker.

10-      Ability to comply strictly with deadlines and work in a timely manner.

 

Time Frame: The expected level of effort for the Needs Assessment Consultant is (15-20 working days) during a period from 01/12/2018 to 01/02/2019

Start Date: December 1st, 2018.

Contract Type: Lump Sum contract.

 

Interested candidates are invited to send their CV together with their work plan (in English) by 20/11/2018 to: iad.gccts@gmail.com  indicating the position (i-Admin – N.A. Consultant) in the subject line.

The selection process follows World Bank recruiting policies and procedures. Only shortlisted candidates will be contacted for an interview.

 

 

 

  • الأخبار
  • الاعلانات
  • 2022-04-18
    لقاء حول: "الجندر والعنف المبني على النوع الاجتماعي" بفرع الكلية بخان
  • 2022-03-10
    رئيس مجلس أمناء كلية مجتمع غزة يتفقد سير الامتحانات النصفية للفصل الدراسي
  • 2021-12-19
    كلية مجتمع غزة تنظم مبادرة "رغم القيد" لمناهضة انتهاكات الاحتلال الاسرائيلي بحق
  • 2021-12-04
    كلية مجتمع غزة تنظم يوماً دراسياً بعنوان: "العنف وتأثيره على الاسرة
  • 2020-12-27
    التسجيل للتدريب الميداني لطلبة كلية مجتمع
  • 2020-03-02
    دعوة للمشاركة في اليوم العلمي الموسوم بـالتكنولوجيا الرقمية وتطبيقاتها في إدارة
  • 2020-02-11
    Terms of Reference Digital Content Creation
  • 2019-12-24
    Terms of Reference
  • الأندية الطلابية
  • الأنشطة الجامعية
  • 2019-11-28
    النادي التكنولوجي يختتم بطولة الكلية لكرة القدم الإلكترونية
  • 2019-11-27
    فوز فريق كلية مجتمع غزة على فريق كلية مجتمع تدريب غزة الوكالة ضمن بطولة الجامعات لكرة القدم
  • 2019-02-20
    هام بخصوص بطولة كرة القدم الخماسية لأقسام الكلية
  • 2018-12-11
    إختتام بطولة تنس الطاولة في كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية
  • 2019-11-25
    إنطلاق بطولة كلية مجتمع غزة لكرة القدم
  • 2019-10-31
    رحلة ترفيهية لطلبة كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية والتطبيقية
  • 2019-03-25
    كلية مجتمع غزة تختتم بطولة كرة القدم الخماسية
  • 2019-02-17
    ندوة بعنوان "تعظيم قدر الصلاة" في كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية

الكلية

  • عن الكلية
  • القبول والتسجيل
  • كلمة العميد
  • شؤون الطلبة
  • الشؤون الادارية
  • العلاقات العامة
  • الشؤون المالية
  • دائرة التعليم المستمر
  • النظام الأكاديمي
  • المكتبة
  • وحدة الجودة
  • المنح الدراسية

أقسام الكلية

  • الدبلوم المهني
    • سكرتارية تنفيذية وإدارة المكاتب
    • علاقات عامة وإعلام
    • إدارة الأعمال
    • المحاسبة
    • الريادة والعمل الحر
    • تصميم داخلي وديكور
    • تصميم الأزياء وصناعة الملابس
    • تجميل سيدات
    • الزراعة والإنتاج النباتي
    • فنون الطهي وخدمة الطعام
    • كهرباء السيارات الحديثة
    • تمديدات كهربائية وتحكم
    • تبريد وتكييف
    • الدعم الفني وصيانة الحاسوب
    • صيانة أجهزة ذكية
    • شبكات الحاسوب وأمن المعلومات
    • وسائط متعددة
    • قص وتصفيف الشعر للرجال
    • الطاقة المتجددة وأنظمتها
    • السياحة والفنادق
  • الدبلوم المتوسط
    • دبلوم هندسة أنظمة الحاسوب
    • برمجة وصيانة الهواتف الحديثة
    • دبلوم إدارة إلكترونية
    • دبلوم تكنولوجيا الإعلام وتقنياته
    • دبلوم إدارة أعمال
    • دبلوم محاسبة
    • دبلوم إدارة وأتمتة مكاتب
    • دبلوم تربية طفل
    • دبلوم سياحة وسفر
    • دبلوم إدارة فنادق
    • مساعد عدلي
    • التصميم الداخلي
    • التصميم الداخلي والديكور
    • التبريد والتكييف

الخدمات الالكترونية

  • خدمات الطلبة
  • البريد الالكتروني للطلبة
  • خدمات الأكادميين
  • البريد الالكتروني للموظفين
  • التعليم الالكتروني Moodle
  • التسجيل الالكتروني

الكلية

  • الرئيسية
  • عن الكلية
  • النظام الأكاديمي
  • الشؤون الادارية
  • الشؤون المالية
  • القبول والتسجيل

التخصصات

  • قسم الحاسوب
  • قسم السياحة والسفر
  • قسم العلوم الإدراية والمالية
  • تخصصات حديثة

الخدمات الالكترونية

  • الهيئة التدريسية
  • خدمات الطلبة
  • خدمات الموظفين
  • دبلوم ادارة وأتمتة مكاتب
  • دبلوم ادارة الفنادق
  • دبلوم تكنولوجيا معلومات

اتصل بنا

  • غزة - شارع الصناعة -مبنى محافظة غزة سابقا
  • info@gccts.edu.ps
  • ت / 2838993
© 2011 كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية والتطبيقية جميع الحقوق محفوظة