• اتصل بنا
  • وظائف شاغرة
  • خدمات الكترونية
  • الرئيسية
  • الرئيسية
  • خدمات الكترونية
  • وظائف شاغرة
  • اتصل بنا
  • الكلية
    • عن الكلية
    • كلمة العميد
    • الشؤون الادارية
    • العلاقات العامة
    • الشؤون المالية
    • شؤون الطلبة
    • وحدة الجودة
  • الشؤون الأكاديمية
    • النظام الأكاديمي
    • المنح والقروض
    • التقويم الأكاديمي
  • التعليم المستمر
  • القبول والتسجيل
  • تخصصات الكلية
    • الدبلوم المهني
      • سكرتارية تنفيذية وإدارة المكاتب
      • علاقات عامة وإعلام
      • إدارة الأعمال
      • المحاسبة
      • الريادة والعمل الحر
      • تصميم داخلي وديكور
      • تصميم الأزياء وصناعة الملابس
      • تجميل سيدات
      • الزراعة والإنتاج النباتي
      • فنون الطهي وخدمة الطعام
      • كهرباء السيارات الحديثة
      • تمديدات كهربائية وتحكم
      • تبريد وتكييف
      • الدعم الفني وصيانة الحاسوب
      • صيانة أجهزة ذكية
      • شبكات الحاسوب وأمن المعلومات
      • وسائط متعددة
      • قص وتصفيف الشعر للرجال
      • الطاقة المتجددة وأنظمتها
      • السياحة والفنادق
    • الدبلوم المتوسط
      • دبلوم هندسة أنظمة الحاسوب
      • برمجة وصيانة الهواتف الحديثة
      • دبلوم إدارة إلكترونية
      • دبلوم تكنولوجيا الإعلام وتقنياته
      • دبلوم إدارة أعمال
      • دبلوم محاسبة
      • دبلوم إدارة وأتمتة مكاتب
      • دبلوم تربية طفل
      • دبلوم سياحة وسفر
      • دبلوم إدارة فنادق
      • مساعد عدلي
      • التصميم الداخلي
      • التصميم الداخلي والديكور
      • التبريد والتكييف
  • التعليم الالكتروني
  • خدمات الكترونية
    • خدمات الموظفين
    • خدمات الطلبة
    • الهيئة التدريسية
    • البريد الالكتروني للموظفين
    • البريد الالكتروني للطلبة
    • التسجيل الالكتروني للطلبة الجدد
  • اتصل بنا
  • الرئيسية
  • الكلية
  • الشؤون الأكاديمية
  • التعليم المستمر
  • القبول والتسجيل
  • تخصصات الكلية
  • التعليم الالكتروني
  • خدمات الكترونية
  • اتصل بنا
  1. الرئيسية
  2. أخبار الكلية
  3. Terms of Reference : Administration and Office Automation Program Curriculum Development (CD) Consultant
2019-03-12
58 قراءة
Tweet

Terms of Reference

Administration and Office Automation Program Curriculum Development (CD) Consultant

Education to Work Transition Project

Quality Improvement Fund

Institution: Gaza Community College for Tourism Studies (GCCTS)

Project Title: Improving the Quality of Students and Graduates of the Administration and Office Automation Program at Gaza Community College for Tourism Studies by providing them with Digital Technological Skills to Increase Employment Opportunities (I-Admin)

 

Introduction:

Gaza Community College for Tourism Studies (GCCTS) has received a grant from the Quality Improvement Fund (QIF) - Education to Work Transition Project - Ministry of Education and Higher Education in partnership with AQSA university and Palestinian Information Technology Association of Companies (PITA), and funded by the World Bank for the project entitled:  " Improving the Quality of Students and Graduates of the Administration and Office Automation Program at Gaza Community College for Tourism Studies by Providing them with Digital Technological Skills to Increase Employment Opportunities (I-Admin)". Accordingly, GCCTS seeks the selection and employment of a highly-qualified curriculum development consultant to work on the development of the curriculum.

Assignment Objective:

GCCTS is considering the selection of a professional and qualified Curriculum Development (CD) Consultant to be part of the consultation team, who will be responsible for reviewing and evaluating the current curriculum of Administration and Office Automation Program in order to develope and deliver labor market (LM)-driven up-to-date curricula, using the standardized process for Administration and Office Automation program. In the meanwhile, it increases the dissemination and adoption of Complex Task Approach (CTA)[1]

Main Tasks and Responsibilities:

Taking into consideration results and recommendations conducted by the Needs Assessment (NA) Consultant, the CD consultant shall perform the following tasks:

 

-       Build the capacity of the academic development team

Conduct a comprehensive training program about The Standardized                                                                           Process for Curricula Development/Complex Task Approach (CTA) ≈ 30 hrs.

-       Build the capacity of trainers (academic staff members)

Conduct in-depth training and coaching program on” How to implement the curricula” shall be conducted to all staff members who will deliver the curricula to students.

-       Update curricula

Following the CTA approach, the consultant shall guide and closely supervise the updating process of Administration and Office Automation curriculum to match the current LM needs.

At this stage consultant shall:

  • Conducting experts workers workshop (EWW).
  • Conduct a Verification workshop.
  • Managing and supervising a qualified team to update targeted curricula.
  • Deliver final version of all LM driven updated curricula.
  • Modify the developed courses including the learning situations, competencies and occupational profile after being tested based on students  and staff feedback.

Deliverables:

-       Curriculum development.

  • Updated study plan with curriculum mapping for the Administration and Office Automation program.
  • Curriculum modules divided over the 4 semesters.
  • Learning situations for each module.
  • Assessment criteria to measure the program intended outcomes and the levels of the students.

 

-       CTA training

  • 30 training hours for the academic staff members to skill them and enable them to use CTA in curriculum development in GCCTS.
  • Detailed plans and timeframes of groups  distribution and sessions breakdown for pedagogical and technical capacity building programs
  • CTA training manual that includes:
    • Detailed description of Standardized Process and Complex Task Approach.
    • Exemplars on complex tasks (competencies) and how could be reflected as modules.
    • Learning situations exemplars.
  • Pre and post tests.

 

-        Curricula implementation  training

  • 18 training hours in  Curricula implementation  target the academic staff members of Administration and Office Automation program in GCCTS.
  • Training manual, includes:
    • Breaking down the learning situations into training sessions and training sessions plans
    • Exemplars on training sessions and training sessions plans
    • Assessment forms for each training session
  • Pre and post tests.

 

-       A progress report every achieved task that demonstrates the status of achievements.

 

-       A final comprehensive report.                                                                                     

  • The final report must include a detailed description for tasks above.

Essential Required Qualifications:

Qualified consultant should hold the following:

-       At least M.Sc. in Business Administration, Management Information Systems, Engineering, Education or any related discipline from a recognized university.

-       Proven previous work experience in conducting similar assignments of complex task approach is a must.

-       Five years minimum work experience in both higher education institutions and private sector.

-       Currently in touch with local market and aware of its needs.

-       Fluency in English and Arabic.

-       Excellent computer skills.

-       Excellent analytical, research, report writing and communication skills.

-       Large autonomy; high flexibility and adaptation capacities to the contexts and environment, solution-oriented.

-       Strategic thinker.

-       Ability to comply strictly with deadlines and work in a timely manner.

Time Frame:

The expected level of effort for the Curriculum Development Consultant is (30 working days) during a period from April 2019 to May 2020. April 2019 is the suggested starting date of the activity, which would give the opportunity to deliver the benefits of the activity to the targeted groups and integrate with other activities of the project resulting in the best results by the first next semester.

Start Date: April 15th, 2019.

Contract Type: Lump Sum contract.

 

 

Interested candidates are invited to send their CV together with their work plan (in English) by 28/03/2019 to: iad.gccts@gmail.com  indicating the position (I-Admin – C.D. Consultant) in the subject line.

The selection process follows World Bank recruiting policies and procedures. Only shortlisted candidates will be contacted for an interview.

 



[1] The standardized curriculum development process for TVET follows eight steps from the initial identification of the demand for new or revised curriculum, to the identification of Complex Tasks/Modules and necessary competences for occupations, to their elaboration into the standardized modular curriculum format. Final steps in the process are the development of examination formats and the definition, criteria and formats of the evaluation process of programs and curricula (extracted from CTA step 2&3 manuals prepared by GIZ in West Bank)   

  • الأخبار
  • الاعلانات
  • 2022-04-18
    لقاء حول: "الجندر والعنف المبني على النوع الاجتماعي" بفرع الكلية بخان
  • 2022-03-10
    رئيس مجلس أمناء كلية مجتمع غزة يتفقد سير الامتحانات النصفية للفصل الدراسي
  • 2021-12-19
    كلية مجتمع غزة تنظم مبادرة "رغم القيد" لمناهضة انتهاكات الاحتلال الاسرائيلي بحق
  • 2021-12-04
    كلية مجتمع غزة تنظم يوماً دراسياً بعنوان: "العنف وتأثيره على الاسرة
  • 2020-12-27
    التسجيل للتدريب الميداني لطلبة كلية مجتمع
  • 2020-03-02
    دعوة للمشاركة في اليوم العلمي الموسوم بـالتكنولوجيا الرقمية وتطبيقاتها في إدارة
  • 2020-02-11
    Terms of Reference Digital Content Creation
  • 2019-12-24
    Terms of Reference
  • الأندية الطلابية
  • الأنشطة الجامعية
  • 2019-11-28
    النادي التكنولوجي يختتم بطولة الكلية لكرة القدم الإلكترونية
  • 2019-11-27
    فوز فريق كلية مجتمع غزة على فريق كلية مجتمع تدريب غزة الوكالة ضمن بطولة الجامعات لكرة القدم
  • 2019-02-20
    هام بخصوص بطولة كرة القدم الخماسية لأقسام الكلية
  • 2018-12-11
    إختتام بطولة تنس الطاولة في كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية
  • 2019-11-25
    إنطلاق بطولة كلية مجتمع غزة لكرة القدم
  • 2019-10-31
    رحلة ترفيهية لطلبة كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية والتطبيقية
  • 2019-03-25
    كلية مجتمع غزة تختتم بطولة كرة القدم الخماسية
  • 2019-02-17
    ندوة بعنوان "تعظيم قدر الصلاة" في كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية

الكلية

  • عن الكلية
  • القبول والتسجيل
  • كلمة العميد
  • شؤون الطلبة
  • الشؤون الادارية
  • العلاقات العامة
  • الشؤون المالية
  • دائرة التعليم المستمر
  • النظام الأكاديمي
  • المكتبة
  • وحدة الجودة
  • المنح الدراسية

أقسام الكلية

  • الدبلوم المهني
    • سكرتارية تنفيذية وإدارة المكاتب
    • علاقات عامة وإعلام
    • إدارة الأعمال
    • المحاسبة
    • الريادة والعمل الحر
    • تصميم داخلي وديكور
    • تصميم الأزياء وصناعة الملابس
    • تجميل سيدات
    • الزراعة والإنتاج النباتي
    • فنون الطهي وخدمة الطعام
    • كهرباء السيارات الحديثة
    • تمديدات كهربائية وتحكم
    • تبريد وتكييف
    • الدعم الفني وصيانة الحاسوب
    • صيانة أجهزة ذكية
    • شبكات الحاسوب وأمن المعلومات
    • وسائط متعددة
    • قص وتصفيف الشعر للرجال
    • الطاقة المتجددة وأنظمتها
    • السياحة والفنادق
  • الدبلوم المتوسط
    • دبلوم هندسة أنظمة الحاسوب
    • برمجة وصيانة الهواتف الحديثة
    • دبلوم إدارة إلكترونية
    • دبلوم تكنولوجيا الإعلام وتقنياته
    • دبلوم إدارة أعمال
    • دبلوم محاسبة
    • دبلوم إدارة وأتمتة مكاتب
    • دبلوم تربية طفل
    • دبلوم سياحة وسفر
    • دبلوم إدارة فنادق
    • مساعد عدلي
    • التصميم الداخلي
    • التصميم الداخلي والديكور
    • التبريد والتكييف

الخدمات الالكترونية

  • خدمات الطلبة
  • البريد الالكتروني للطلبة
  • خدمات الأكادميين
  • البريد الالكتروني للموظفين
  • التعليم الالكتروني Moodle
  • التسجيل الالكتروني

الكلية

  • الرئيسية
  • عن الكلية
  • النظام الأكاديمي
  • الشؤون الادارية
  • الشؤون المالية
  • القبول والتسجيل

التخصصات

  • قسم الحاسوب
  • قسم السياحة والسفر
  • قسم العلوم الإدراية والمالية
  • تخصصات حديثة

الخدمات الالكترونية

  • الهيئة التدريسية
  • خدمات الطلبة
  • خدمات الموظفين
  • دبلوم ادارة وأتمتة مكاتب
  • دبلوم ادارة الفنادق
  • دبلوم تكنولوجيا معلومات

اتصل بنا

  • غزة - شارع الصناعة -مبنى محافظة غزة سابقا
  • info@gccts.edu.ps
  • ت / 2838993
© 2011 كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية والتطبيقية جميع الحقوق محفوظة