• اتصل بنا
  • وظائف شاغرة
  • خدمات الكترونية
  • الرئيسية
  • الرئيسية
  • خدمات الكترونية
  • وظائف شاغرة
  • اتصل بنا
  • الكلية
    • عن الكلية
    • كلمة العميد
    • الشؤون الادارية
    • العلاقات العامة
    • الشؤون المالية
    • شؤون الطلبة
    • وحدة الجودة
  • الشؤون الأكاديمية
    • النظام الأكاديمي
    • المنح والقروض
    • التقويم الأكاديمي
  • التعليم المستمر
  • القبول والتسجيل
  • تخصصات الكلية
    • الدبلوم المهني
      • سكرتارية تنفيذية وإدارة المكاتب
      • علاقات عامة وإعلام
      • إدارة الأعمال
      • المحاسبة
      • الريادة والعمل الحر
      • تصميم داخلي وديكور
      • تصميم الأزياء وصناعة الملابس
      • تجميل سيدات
      • الزراعة والإنتاج النباتي
      • فنون الطهي وخدمة الطعام
      • كهرباء السيارات الحديثة
      • تمديدات كهربائية وتحكم
      • تبريد وتكييف
      • الدعم الفني وصيانة الحاسوب
      • صيانة أجهزة ذكية
      • شبكات الحاسوب وأمن المعلومات
      • وسائط متعددة
      • قص وتصفيف الشعر للرجال
      • الطاقة المتجددة وأنظمتها
      • السياحة والفنادق
    • الدبلوم المتوسط
      • دبلوم هندسة أنظمة الحاسوب
      • برمجة وصيانة الهواتف الحديثة
      • دبلوم إدارة إلكترونية
      • دبلوم تكنولوجيا الإعلام وتقنياته
      • دبلوم إدارة أعمال
      • دبلوم محاسبة
      • دبلوم إدارة وأتمتة مكاتب
      • دبلوم تربية طفل
      • دبلوم سياحة وسفر
      • دبلوم إدارة فنادق
      • مساعد عدلي
      • التصميم الداخلي
      • التصميم الداخلي والديكور
      • التبريد والتكييف
  • التعليم الالكتروني
  • خدمات الكترونية
    • خدمات الموظفين
    • خدمات الطلبة
    • الهيئة التدريسية
    • البريد الالكتروني للموظفين
    • البريد الالكتروني للطلبة
    • التسجيل الالكتروني للطلبة الجدد
  • اتصل بنا
  • الرئيسية
  • الكلية
  • الشؤون الأكاديمية
  • التعليم المستمر
  • القبول والتسجيل
  • تخصصات الكلية
  • التعليم الالكتروني
  • خدمات الكترونية
  • اتصل بنا
  1. الرئيسية
  2. أخبار الكلية
  3. Terms of Reference
2019-08-08
58 قراءة
Tweet

Terms of Reference

"Advanced MS Office Package + Google suite + Microsoft Business Intelligence" Trainer

Education to Work Transition Project

Quality Improvement Fund

Institution: Gaza Community College for Tourism Studies (GCCTS)

Project Title: Improving the Quality of Students and Graduates of the Administration and Office Automation Program at Gaza Community College for Tourism Studies by providing them with Digital Technological Skills to Increase Employment Opportunities (i-Admin)

 

Introduction:

Gaza Community College for Tourism Studies (GCCTS) has received a grant from the Quality Improvement Fund (QIF) - Education to Work Transition Project - Ministry of Education and Higher Education in partnership with AQSA university and Palestinian Information Technology Association of Companies (PITA), and funded by the World Bank for the project entitled:  " Improving the Quality of Students and Graduates of the Administration and Office Automation Program at Gaza Community College for Tourism Studies by Providing them with Digital Technological Skills to Increase Employment Opportunities (i-Admin)". Accordingly, GCCTS seeks the selection and employment of a highly-qualified trainer to develop and deliver a training of "Advanced MS Office Package (Outlook, Word, Excel, Access, PowerPoint, OneDrive, OneNote, SharePoint, MS Teams) + Google suite (Google Classrooms, Google Docs, Google Sheets, Google Slides, Google Forms, Google Calendar, Meetings and Google Drive, Gmail, Google Keep, Google Hangout) + Microsoft Business Intelligence" for developing the capacity of the academic staff.  

Assignment Objective:

GCCTS is considering the selection of a professional and a highly qualified  trainer to be part of the project team, who has strong experiences to develop and deliver the mentioned training course, in order to develop the capacity of the academic staff, thus, bridge the gap and upgrade the skills and competencies of the target group and qualify them to meet the needs of the market.

 

 

Main Tasks and Responsibilities:

The selected trainer will be responsible for but not limited to the following tasks:

  1. Develop an action plan for conducting the training mission. This includes the main topics to be covered, and the types of evaluation methodologies will be used.
  2. Develop, design, and submit an effective detailed training material (Theoretical + practical) with the required format, supported with necessary photos, graphs, and shot screens in order to get the project team approval before starting the training process.
  3. Deliver around 80-contact hour TOT of the approved course material to a group of 10-15 trainers (academic staff) as well as helping them to utilize efficient teaching methodologies in the same field.
  4. Deliver a pretest and posttest regarding the mentioned course.
  5. Following all the academic guidelines of GCCTS with respect to attendance commitments, exam preparations and supervision.  
  6. Participating in meetings and workshops related to the project activities if necessary.  
  7. Performing other duties as may be assigned by the project manager concerning the training.
  8. Provision of detailed report of the implemented tasks and associated deliverables.
  9. Deliver a final version of the training material after conducting the course with all suggested amendments during the course for approval.

Note: All required tasks and responsibilities are included within the cost of delivered training hour.

 

Deliverables:

1-    A detailed action plan including methodology, time frame, and the main activities of the process of delivering the required course.

2-    An effective detailed training material (Theoretical + practical) with the required format, supported with necessary photos, graphs, and shot screens before starting the training course.

3-    A final version of the training material after conducting the course with all suggested amendments during the course.

4-    Around 80-contact hour TOT of the approved course material to a group of 10-15 trainers (academic staff) as well as helping them to utilize efficient teaching methodologies in the same field.

5-    A pretest and posttest regarding the mentioned course

6-    A final comprehensive report showing all implemented stages, development, findings, evaluations and recommendations.

Note: All required deliverables are included within the cost of delivered training hour. (The project team approval on the submitted deliverables is a must)

 

 Essential Required Qualifications:

Qualified consultant should hold the following:

1-         At least B.Sc. in Computer Engineering, Computer Science, Information Technology or any related discipline from a recognized university.

2-         Proven previous work experience in conducting similar assignment.

3-         At least 5 years of excellent experience in the field of Information Technology, Computer Technology, or Computer Science.

4-         Three years minimum proven previous experience in training sector.

5-         Ability to utilize different teaching/training methods to easily develop the skills in the field.

6-         Fluency in English and Arabic.

7-         Large autonomy; high flexibility and adaptation capacities to the contexts and environment, solution-oriented.

8-         Highly qualified in communication and reporting skills.

9-         Ability to comply strictly with deadlines and work in a timely manner.

 

Time Frame: The expected level of the effort for the trainer is (80 hr.) during a period from 29/08/2019 to 03/11/2019

Start Date: August 29th, 2019.

Place of work:

The successful trainer will be working at GCCTS main site building in Gaza City and at Al-Aqsa University.

Contract Type: Lump Sum contract. 

Interested candidates are invited to send their CV together with their action plan (in English) by 18/08/2019 to: iad.gccts@gmail.com  indicating the position (i-Admin – Trainer of MS Office + Google Suite + BI) in the subject line.

The selection process follows World Bank recruiting policies and procedures. Only shortlisted candidates will be contacted for an interview.

  • الأخبار
  • الاعلانات
  • 2022-04-18
    لقاء حول: "الجندر والعنف المبني على النوع الاجتماعي" بفرع الكلية بخان
  • 2022-03-10
    رئيس مجلس أمناء كلية مجتمع غزة يتفقد سير الامتحانات النصفية للفصل الدراسي
  • 2021-12-19
    كلية مجتمع غزة تنظم مبادرة "رغم القيد" لمناهضة انتهاكات الاحتلال الاسرائيلي بحق
  • 2021-12-04
    كلية مجتمع غزة تنظم يوماً دراسياً بعنوان: "العنف وتأثيره على الاسرة
  • 2020-12-27
    التسجيل للتدريب الميداني لطلبة كلية مجتمع
  • 2020-03-02
    دعوة للمشاركة في اليوم العلمي الموسوم بـالتكنولوجيا الرقمية وتطبيقاتها في إدارة
  • 2020-02-11
    Terms of Reference Digital Content Creation
  • 2019-12-24
    Terms of Reference
  • الأندية الطلابية
  • الأنشطة الجامعية
  • 2019-11-28
    النادي التكنولوجي يختتم بطولة الكلية لكرة القدم الإلكترونية
  • 2019-11-27
    فوز فريق كلية مجتمع غزة على فريق كلية مجتمع تدريب غزة الوكالة ضمن بطولة الجامعات لكرة القدم
  • 2019-02-20
    هام بخصوص بطولة كرة القدم الخماسية لأقسام الكلية
  • 2018-12-11
    إختتام بطولة تنس الطاولة في كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية
  • 2019-11-25
    إنطلاق بطولة كلية مجتمع غزة لكرة القدم
  • 2019-10-31
    رحلة ترفيهية لطلبة كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية والتطبيقية
  • 2019-03-25
    كلية مجتمع غزة تختتم بطولة كرة القدم الخماسية
  • 2019-02-17
    ندوة بعنوان "تعظيم قدر الصلاة" في كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية

الكلية

  • عن الكلية
  • القبول والتسجيل
  • كلمة العميد
  • شؤون الطلبة
  • الشؤون الادارية
  • العلاقات العامة
  • الشؤون المالية
  • دائرة التعليم المستمر
  • النظام الأكاديمي
  • المكتبة
  • وحدة الجودة
  • المنح الدراسية

أقسام الكلية

  • الدبلوم المهني
    • سكرتارية تنفيذية وإدارة المكاتب
    • علاقات عامة وإعلام
    • إدارة الأعمال
    • المحاسبة
    • الريادة والعمل الحر
    • تصميم داخلي وديكور
    • تصميم الأزياء وصناعة الملابس
    • تجميل سيدات
    • الزراعة والإنتاج النباتي
    • فنون الطهي وخدمة الطعام
    • كهرباء السيارات الحديثة
    • تمديدات كهربائية وتحكم
    • تبريد وتكييف
    • الدعم الفني وصيانة الحاسوب
    • صيانة أجهزة ذكية
    • شبكات الحاسوب وأمن المعلومات
    • وسائط متعددة
    • قص وتصفيف الشعر للرجال
    • الطاقة المتجددة وأنظمتها
    • السياحة والفنادق
  • الدبلوم المتوسط
    • دبلوم هندسة أنظمة الحاسوب
    • برمجة وصيانة الهواتف الحديثة
    • دبلوم إدارة إلكترونية
    • دبلوم تكنولوجيا الإعلام وتقنياته
    • دبلوم إدارة أعمال
    • دبلوم محاسبة
    • دبلوم إدارة وأتمتة مكاتب
    • دبلوم تربية طفل
    • دبلوم سياحة وسفر
    • دبلوم إدارة فنادق
    • مساعد عدلي
    • التصميم الداخلي
    • التصميم الداخلي والديكور
    • التبريد والتكييف

الخدمات الالكترونية

  • خدمات الطلبة
  • البريد الالكتروني للطلبة
  • خدمات الأكادميين
  • البريد الالكتروني للموظفين
  • التعليم الالكتروني Moodle
  • التسجيل الالكتروني

الكلية

  • الرئيسية
  • عن الكلية
  • النظام الأكاديمي
  • الشؤون الادارية
  • الشؤون المالية
  • القبول والتسجيل

التخصصات

  • قسم الحاسوب
  • قسم السياحة والسفر
  • قسم العلوم الإدراية والمالية
  • تخصصات حديثة

الخدمات الالكترونية

  • الهيئة التدريسية
  • خدمات الطلبة
  • خدمات الموظفين
  • دبلوم ادارة وأتمتة مكاتب
  • دبلوم ادارة الفنادق
  • دبلوم تكنولوجيا معلومات

اتصل بنا

  • غزة - شارع الصناعة -مبنى محافظة غزة سابقا
  • info@gccts.edu.ps
  • ت / 2838993
© 2011 كلية مجتمع غزة للدراسات السياحية والتطبيقية جميع الحقوق محفوظة